5 december 2012

GLÖM INTE ATT SLÄCKA LJUSEN!

 Kommer ni ihåg vad som, nästan, hände oss i fjol?
Bara ren tur att dessa ljus stod inne i ljuslyktor (fast de kan gå sönder förståss) för hade de inte gjort det så hade säkert katastrofen varit ett faktum.

Vi lämnade alltså vårt hem klockan åtta på morgonen och körde till dottern i Norge, medan ljusen som vi glömt att släcka blev allt mindre...När vi kom hem sent på kvällen så såg våra ljus ut så här...Bara rena, rama turen alltså!! I år är vi väldigt rädda för att vi ska glömma att släcka ljusen...Var rädd du också och släck ljusen när du lämnar bordet/rummet. Var rädd om dig!!


30 kommentarer:

Siita sa...

God morgon. Här tänder jag bara adventsstaken en stund varje söndag. Kram

Znogge sa...

Jag har varit med om en brand (dock av annan orsak) så jag trippelkollar varje gång. Vilken tur att inget hände hos er.

God morgon!

Yvonne :-) sa...

Godmorgon!Vilken tur ni hade!!!!Jag dubbelkollar alltid..... Vad rättvisst att alla får del av det vita vattnet... Ha en bra dag! Morgonkram!

MICKAN from QUEENS FIELD¸.•°`♥✿⊱╮ sa...

Godmorgon Mona! Håller med dig, inget vidare väder, och så måste man ut också.
Ha en bra dag och halka inte och jag lovar att inte glömma ljusen :)

Anonym sa...

Mors,,Jag var på 2 julbord i går,först bjöd Gevalia,,sen på kvällen blev det ett av de bästa på många år,,så det gällde att planera,,men jag lovar jag var proppmätt...
man kan inte nog varna för glömda ljus...Cesare lyckades ju bra med paketen..Haé Kram.

wiper sa...

Vilken fin och rolig katt ni har och härlig musik till klippet. Jag får verkligen julkänslor.

Tack för påminnelsen om att inte glömma ljusen för när det kan hända. Jag brukar numera gå runt i lägenheten och kolla för säkerhets skull.

Du har julpyntat så snyggt

Ha en fin dag
kramar

Aurora sa...

Bra att du påminner. Själv är jag lite nojig och har bara ljus som står säkert. Inga adventsljusstakar med mossa utan här är det sten i botten. Kram

Camilla sa...

Oj..det kunde ha gått illa det där.
Ja...man MÅSTE se till att släcka ALLA ljus.
Detta påminde mig att jag drömde att det brann på mitt jobb i natt. Alla pensionärer skulle evakueras.
Tur att det bara var en dröm.
Kram!

Gunilla sa...

En anledning till att jag oftast bara använder värmeljus..

Herr Nilssons Fru sa...

Uj - vilken tur ni hade. Ja ljus är inte att leka med, man får hålla koll på dom.

Kramiz o go morgon, ha en fin dag

Anonym sa...

Nyss uppstigen, något försenad. I natt har vi haft strömavbrott.
Visserligen var det skönt att sova ut, men,,,

Ett satans väder i Stockholm, inte så kallt, men massor med snö. Och som vanligt undrar man var snöröjningen håller hus

kram

ansepanse sa...

jo, jag är väldigt rädd, jag går alltid en extra runda för att se att alla levande ljus är släckta
kramar

Gilla sa...

Än så länge har jag/vi bara levande ljus tända på soffbordet och matbordet. Och de är små värmeljus. Så när vi går ut, släcker vi också alla. Men oftast har de redan släcks av sig själva.

Sv: Det vore intressant att få veta vad det kostar med betalningen av bildspelen och HUR du betalar.

Kul att du GILLAde min "humor".

Kram/Gilla

paloma sa...

Kommer i håg det innlägget!! Hemskt! eN Olycka kan hända så snabbt, t o m om man är hemma! Lillan är en duktig brandvarnare hon blåser ut ljusen här hela tiden hon är liv rädd det skall börja brinna! om du visste vad mycket snö vi har här nu...Vackert men jag har gått i ide! Vägrar gå ut! 3 e agrn inne nu...suck.
kram

kaffehörnan sa...

ska kolla klippet sen
kram

Mita sa...

Ja usch, jag kommer ihåg när du skrev om det där.Hemskt otäckt och tänk vad det är lätt hänt,speciellt om man har lite bråttom när man ska iväg nånstans...
Man får sätta en stooor lapp på ytterdörren..GLÖM INTE LJUSEN!!!
Kram vännen i snöyran♥

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Hej,hemskt mycket hej!
Ja det viftar på bra!
Och änglavakt hade ni!
Om ni går in på min blogg Chintohs,blogspot.se får ni se,vad som hände oss för några år sedan.Godeftermiddag!

Ellis sa...

Hej!
Jag kollar alltid alla ljus innan jag går och lägger mig, lämnar inte dem tända!
Det snöar här och är ca -13 ute idag!
Kram Elenor

Veiken sa...

Jag ryser när jag tänker på vad som kunde hänt! Jag försöker alltid att komma ihåg, men man vet ju aldrig...... Försöker släcka när jag går ur rummet! Kramar

Areyanna sa...

Hej! Självklart är det viktigt att släcka ljusen! Jag dubbelkollar ofta, så synd om olyckan är framme=( Vilken tur att ni hann hem i tid=) Hur är det med ditt huvve å huvudvärken förrästen? Kram från mig å king!

Ama de casa sa...

Ja fy vad läskigt det där var. TUR att det gick bra!

Nett sa...

Ja hua, bara tanken på hur det kunde ha gått. Nog är det bra om man släcker ljusen. Kram

Ma sa...

Det är lätt hänt att glömma släcka ljusen. Därför skall man alltid se till att använda ljusstakar av ICKE brännbart matrial. För då minskar man också risken för en eventuellt brand. Men jag dubbelkollar sådant för jag är så rädd av mig. Jag var med en brand som barn. Visserligen av annan anledning. Men det sitter i hos mig ändå att vara försiktig med elden...

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Ljus må vara mysiga, men ack så farliga!!

attis sa...

Hej vännen. Förlåt mitt sena svar. Har varit lite upp och ner här ett tag. Känner nu att det blir lite bättre av allt julpyssel, Så varmt och ombonat. Ljusen är jag livrädd att glömma. Nu ska jag titta på bildspelet. Ha det bäst.
Kramelikram.

Ninja sa...

Det är mysigt med ljus men farligt...

starling sa...

Oj vad hemskt. Tur att inget hände. Själv tycker jag även att det är läskigt att ha pappstjärnor tända när jag inte är hemma eller sover.
Sv; jag tror du har rätt, det är någon som använder adventssakerna i källaren. Hur kan annars något gå sönder som ligger stilla i en kartong...
kram =)

Becka [fotoblogg] sa...

Oj, vilken himla tur att inget hände - änglavakt!!
Fina bilder iaf. :)
sv: Godkväll fina du. Åh det var supermysigt, älskar första advent. Tusen tack för din fina kommentar vännen! De värmer alltid så mycket. ♥
Låter som en fin första advent du haft! :)
Kramar

Augusta sa...

Men huva så hemskt! Tänk om det börjat brinna! Var Cesare inne eller ute. Det dyrbaraste ni har hemma efter barnen flyttat hemifrån :)

Kram

Maria sa...

Ja de e lätt att glömma men tur att inget hände er. Jag tänder mycket ljus men håller stenkoll på dom tror jag i alla fall.
Kramizar

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...