6 april 2018

Blåsmanet är ingen manet

Blåsmanet, eller portugisisk örlogsman, är en manetliknande kolonial organism som tillhör klassen hydrozoer och som företrädesvis lever i tropiska vatten.Wikipedia
Den består egentligen av fyra olika organismer och är lika lite släkt med maneter som du och jag. Hur som helst så hoppas jag få lite bra bilder på detta kolonidjur den kommande veckan. Skor ska givetvis vara på även vid stranden för trots att de kan förefalla vara helt döda så kan deras långa tentaklar vara supergiftiga.

6 kommentarer:

eval8 sa...

Lycka till med fotograferandet!

Inger Rozèn_Chintoh sa...

Ha det bäst!Kram,Inger

Veiken sa...

Dom är luriga dom där. Hoppas ni slipper dom. Jag önskar er båda en underbar semester. NJUT!!! Kramar till er båda!

Geddfish ♥ sa...

Njut av er semester och ha det bara så gott! Fotografera är roligt och fina minnen.
Kram

Vicke sa...

Man får se upp när man är utomlands

znogge sa...

Det finns en del faror utomlands men det finns det ju hemma också ;-) lycka till med fotograferandet!

SOMMARPROGNOS 2023

Min sommarprognos för 2023 Sommaren 2018 kommer att leva kvar i folks minne länge...den blev LÅNG och mycket varm, precis som min prognos v...